In deze wekelijkse rubriek krijgt u een kijkje achter de schermen bij exposanten en de organisatie van Vakbeurs Recycling. Op deze manier blijven we persoonlijk met elkaar in contact en bereiden we ons allemaal voor op een succesvolle editie in november 2020. Klik op een van de foto’s om de verhalen te lezen. 

Nicole van Haarlem, accountmanager voor Vakbeurs Recycling

Fred Balduk, senior accountmanager bij Eisma media Groep

Ivo Horn, marketing event manager bij Vakbeurs Recycling

Koos van Laar, teamleider inkoop en sales trader bij Reukema

Michelle van Geffen, marketeer voor Vakbeurs Recycling

Esther Kramer, Event Services Coördinator bij Easyfairs

Accountmanager - Nicole van Haarlem

Samen sterk is voor ons wel ‘de’ term die van toepassing is.

Hi! Ik ben Nicole van Haarlem, de accountmanager voor Vakbeurs Recycling bij Easyfairs en werk inmiddels een half jaar bij dit leuke bedrijf. 

 

Wat merkt u op dit moment van het coronavirus binnen het bedrijf? Werkt u vanuit huis? Ziet u kansen?
Bij ons speelt het coronavirus ook een grote rol. Uiteraard zijn er vanaf half maart geen beurzen meer en worden onze hallen beschikbaar gesteld. Mijn collega’s en ik werken dan ook allemaal vanuit huis.

Het is voor mij een enorme uitdaging om met de kleine meiden (3 jaar en bijna 1 jaar) mijn werk zo goed mogelijk te blijven doen. Gelukkig hebben we de zolder ingericht als werkplek en ondersteunen mijn collega’s altijd. Samen sterk is voor ons wel ‘dé’ term die van toepassing is. Het fijne aan thuiswerken is uiteraard de reistijd en als je aan het werk bent, ga je vaak in één stuk door. Je bent hierdoor erg effectief. Daarnaast merk ik ook dat er heel snel gereageerd wordt op mail en de personen die ik spreek, het allemaal fijn vinden om toch een soort persoonlijk contact te hebben. Je hebt hele andere gesprekken en je ziet nu ook een direct een andere kant van bepaalde personen, vader/moeder/opa of oma het is heel persoonlijk maar onwijs leuk. 

 

Hoe blijft u in contact met klanten?
Ik probeer veel klanten te bellen of te mailen, daarnaast volg ik al veel klanten op LinkedIn en zie dat zij erg actief zijn. 

 

Wat betekent Vakbeurs Recycling post-corona voor u?
Ik kan niet wachten om iedereen weer in het ‘echt’ te zien en te spreken, al zal het zijn met de 1,5m afstand. Voor mij is contact met mensen heel belangrijk en dat mis ik nu echt enorm. Ik ben ervan overtuigd dat ik daarin niet de enige ben en verwacht dan ook echt een super goede beurs neer te kunnen zetten. Achter de schermen zijn wij al bezig om de nodige maatregelen te nemen, dus het wordt een editie om nooit meer te vergeten!
Ik wil in iedereen een hart onder de riem steken, hou vol… stay safe en tot in november (of eerder)

Fred Balduk

Het echte contact, elkaar in de ogen kijken

Hoi, ik ben Fred Balduk. Sinds 2010 werkzaam als Senior Accountmanager bij Eisma Media Groep.
Uitgever van o.a. de merken Recycling Magazine Benelux en Recycling International.

 

Wat merkt u op dit moment van het coronavirus binnen het bedrijf? Werkt u vanuit huis? Ziet u kansen?

Onze wereld is veranderd in de afgelopen 2 maanden, het zijn bijzondere tijden.
We gaan voorlopig niet terug naar hoe het was en thuiswerken zal meer en meer geaccepteerd zijn. Veiligheid zal prioriteit hebben, altijd. Voor de komende tijd moeten we 1,5 meter afstand van elkaar houden, in ieder geval tot het moment dat er een geneesmiddel gevonden en voldoende geproduceerd is om het coronavirus de baas te kunnen. Een mogelijke kans zie ik in de tip onderaan dit stuk. 

 

Hoe blijft u in contact met klanten?

Contact met collega’s en vergaderen doen we middels Skype en we gaan met directie en medewerkers de volgende week een Q&A doen met het nieuwe webinarplatform van WebinarGeek.

Op dit moment is het contact met klanten telefonisch, per mail en WhatsAppen. De bereikbaarheid is erg goed.
Ik ben bezig met verkoop print en online en zo ook met de beurscatalogus Vakbeurs Recycling 2020. Wij zijn exclusief mediapartner voor de beurscatalogus en brengen deze in samenwerking met de beursorganisatie jaarlijks uit.

 

Wat betekent Vakbeurs Recycling post-corona voor u?
Vakbeurs Recycling post-corona : Het echte contact, elkaar in de ogen kijken.
Ik mis de bezoeken in de markt (toeleveranciers en recyclers), beurzen en congressen.

 

Tip (indien het financieel lukt): Merkvoorkeur is goed op te bouwen in laagconjunctuur. Nu zaaien straks oogsten. Vergeleken met andere branches denk ik dat we uiteindelijk niet al te veel mogen klagen, zeker met de economische ondersteuning van de overheid.

 

Tot slot: hanteer de adviezen en richtlijnen van de overheid en het RIVM. Zorg samen voor veiligheid en blijf gezond. Samen kunnen we deze uitdaging aan.

Er zijn een hele hoop digitale mogelijkheden om de effectiviteit van de beursdeelname verder te vergroten

Mijn naam is Ivo Horn. Deze maand ben ik begonnen aan mijn 7e jaar als marketing event manager bij Easyfairs. Ik heb 2 zoons (7 en 9 jaar), zit graag op de racefiets, loop hard, train het voetbalelftal van de jongste, ben liefhebber van speciaalbier en pubquizzen en al meerdere jaren ZAPPER… (knap als je weet wat dat is 😉).

Ik heb al voor uiteenlopende beurstitels de marketing mogen ‘bedrijven’. Denk aan verpakkingsbeurzen, maar ook een fietsvakbeurs en een interieurvakbeurs. Sinds 1,5 jaar sta ik ’s ochtends op om met een super team te werken aan onze vlaggenschip events: Aqua Nederland Vakbeurs, RioleringsVakdagen en Vakbeurs Recycling. Als marketingteam houden we ons bezig met de 4 C’s: communicatie naar bezoeker en exposant, concept van beurs, content online en offline en co-creatie met branchepartijen.

Zappen

Wat merkt u op dit moment van het coronavirus binnen het bedrijf? Werkt u vanuit huis? Ziet u kansen?

Bij mij is het glas altijd wel halfvol. Al moet ik zeggen dat daar nu niet het lekkerste drankje in zit. Er is nog veel onzekerheid en vooral voor de getroffenen, hun families en zorgmedewerkers is het een verschrikkelijke periode. Ik prijs me gelukkig dat het virus (nog) niet is opgedoken in mijn omgeving. Voor de evenementenindustrie, maar er zijn er meer, is het eveneens superzwaar en onzeker. Gelukkig gaan vakbeurzen dit najaar weer van het slot en is Easyfairs een gezond, flexibel en creatief bedrijf. Zelf werk ik net als het overgrote deel van de collega’s effectief door vanuit huis, terwijl er een grote schoonmaak plaatsvindt in de hallen en op kantoor.

De kansen voor vakevents en haar exposanten liggen vooral op het digitale en virtuele vlak. Als Easyfairs hebben we gelukkig al voor de coronacrisis de eerste stappen gezet met de Smart Badge voor bezoekers en voor de exposanten de toevoeging van EasyGo en My Easyfairs. Er zijn een hele hoop digitale mogelijkheden om de effectiviteit van de beursdeelname verder te vergroten. Samen met het team zijn we druk bezig om de juiste nieuwe mogelijkheden versneld uit te rollen. Denk aan webinars die op meerdere momenten in een jaar leads opleveren of digitale matchmaking. Eind juni zullen we voor de vakbeurs Aqua Nederland al een eerste pilot houden met een compleet virtueel evenement. Super leuk om te doen!

 

Hoe blijft u in contact met klanten?

Opvallend snel ben ik gewend geraakt aan tools als Microsoft Teams en Zoom. Het beeldbellen zal een vaste waarde blijven, denk ik. Aanvankelijk heb ik veel exposanten van verschillende beurzen gesproken vanwege verplaatsingen van voorjaarsbeurzen. De laatste weken zijn de contacten minder geworden. Veel bedrijven zijn bezig met hun primaire processen en ook wij zitten weer in de planfase vanwege zoveel ontwikkelingen. Wat ik wel merk is dat de contacten die er zijn juist warmer, minder gehaast en persoonlijker zijn dan eerst. De crisis die ons allen raakt zorgt dat we beter de tijd nemen voor elkaar en geeft voor mijn gevoel meer saamhorigheid. Mooi om die kant van mensen weer wat vaker te zien. Hopelijk houden we dat een beetje vast straks.

 

Wat betekent Vakbeurs Recycling post-corona voor u?

Ik ben blij dat Vakbeurs Recycling pas midden november plaatsvindt. Mensen zijn dan al flink meer gewend om op pad te gaan. De behoefte zal dan ook groot zijn om elkaar te ontmoeten en in de ogen aan te kijken. Het zal minder massaal zijn en er zal meer rekening met afstand en hygiëne gehouden worden. Het gaat lukken om binnen de richtlijnen veilig, maar ook op een prettige manier leveranciers, relaties en collega’s te ontmoeten. Dat kan in time-slots, aangepaste catering, looproutes, speciale standbouw, etc.

Op het evenement zal het meer gaan om effectief en gericht zaken te doen. Er zal minder funshoppen zijn. We gaan er met onze leverancier binnen de protocollen een veilige plek voor iedereen van maken die daarop is ingericht. Ik zie dagelijks veel goede en creatieve ideeën voorbijkomen. Ik heb daar alle vertrouwen in.

Er is al veel afgelast en verschoven denk aan IFAT, ISWA Congres, TKD, etc Super zonde want er zijn veel uitdagingen die opgepakt moeten worden in de afval- en grondstoffenmarkt. Het belang en noodzaak om dat samen te doen is groot. Dat verdient deze mooie sector.

Koos van Laar

Juist in deze tijden raak je extra geïnspireerd

Hallo! Mijn naam is Koos van Laar, in de functie van teamleider inkoop en sales trader werk ik samen met het inkoopteam aan Reukema. Wij zijn gespecialiseerd in metaalrecycling en onderscheiden ons onder andere door al onze diensten ook online aan te bieden via www.reukemadirect.com. Met een persoonlijke login heeft iedereen 24/7 toegang tot realtime prijsinfo en persoonlijke gegevens zoals contracten, kwaliteitsrapporten, facturen en betalingen. Klik op onderstaande button en bekijk de video over de online diensten van Reukema.

Wat merkt u op dit moment van het coronavirus binnen het bedrijf? Werkt u vanuit huis? Ziet u kansen?

De gevolgen zijn duidelijk merkbaar, volumes lopen terug en veel leveranciers waren beperkt open. Gelukkig zien we weer een stijgende lijn en neemt de handelsactiviteit weer wat toe. Binnen Reukema hebben we snel geschakeld door iedereen, met uitzondering van de mensen uit de operatie (kraanmachinisten etc.),  thuis te laten werken. Daarnaast houden we ons aan de richtlijnen van het RIVM. Een ieders gezondheid is voor ons prioriteit nummer 1.

 

Kansen zijn er genoeg! Juist in deze tijden raak je extra geïnspireerd om nog eens goed naar je businessmodel te kijken en te schakelen waar nodig. Zo zijn wij nu weer een stap verder gekomen met onze digitalisering en hebben we ons beleid inzake thuis werken aangepast.

 

Hoe blijft u in contact met klanten?

Telefonisch d.m.v. whatsapp/beeldbellen en via ons digitale platform. Eigenlijk zoals we altijd al in contact zijn met onze leveranciers en afnemers. De klant staat altijd centraal en wordt door ons ten alle tijden voorzien van de meest relevante markt- en prijsinformatie zonder dat we daarvoor persé fysiek langs moeten gaan. Veel leveranciers weten hoe wij werken en maken dankbaar gebruik van de digitale middelen die wij hen ter beschikking stellen.

 

Daarnaast hebben we een actie opgezet met de lokale vishandel Dries van den Berg, iedereen die in de maand mei komt leveren bij Reukema kan i.c.m. met zijn weegbon een cadeaubon verzilveren bij Dries van den Berg. De handel van dit mooie Harderwijkse bedrijf wordt door de Coronacrisis ook hard geraakt. Doormiddel van deze actie helpen wij als ondernemers elkaar allemaal een beetje mee.

 

Wat betekent Vakbeurs Recycling post-corona voor u?

Dit zou wel eens een van de eerste momenten kunnen worden dat er weer een soort van bijeenkomst mogelijk is. Uiteraard willen wij hier bij zijn en het enthousiasme van de laatste editie doorzetten naar het komende event! Ons verhaal is actueler dan ooit en het is mooi om te zien dat er steeds meer partijen geïnteresseerd zijn in onze digitale aanpak met een persoonlijk randje.

Nu kan ik ook weer mijn energie kwijt

Hallo ik ben Michelle van Geffen en werk alweer 1,5 jaar bij Easyfairs. Dagelijks hou ik mij met een fijn team bezig met de marketing communicatie van Vakbeurs Recycling. Het werken voor Vakbeurs Recycling combineer ik met het spelen van korfbal op het hoogste niveau van Nederland. Begin januari mochten we daarvoor nog de Europa Cup spelen in Boedapest.

Wat merkt u op dit moment van het coronavirus binnen het bedrijf? Werkt u vanuit huis? Ziet u kansen?

Inmiddels gaan we alweer de 10e week in van het thuiswerken. Gelukkig heb ik een mooi bureau waar ik rustig mijn werkzaamheden aan kan doen. In het begin was het zeker wennen voor mij, ook omdat ik vanaf het moment dat we thuis gingen werken ook niet meer op mijn sportclub mocht trainen. Net nu de competitie richting het hoogtepunt ging. De grote vraag bleef dan ook lang, mogen wij onze landstitel verdedigen of niet? De landstitel mochten we helaas niet meer verdedigen dit jaar, maar de trainingen zijn met aangepaste protocollen gelukkig wel weer hervat. Nu kan ik ook weer mijn energie kwijt.

 

Voor ons als marketeer zie ik zeker kansen. We hebben afgelopen jaar allemaal nieuwe website mogen lanceren voor onze beurzen en daar kunnen we juist nu extra aandacht aan besteden. www.vakbeursrecycling.nl heeft een hele nieuwe uitstraling gekregen. Door het introduceren van EasyGo staan exposantennamen niet langer in een pdf op de website, maar hebben ze hun eigen bedrijfsprofiel die ze zelf vullen met producten, nieuws en vacatures. Online gaat steeds meer een rol spelen in ons leven. Dat zien we ook bij exposanten, steeds meer handelingen worden gedaan met behulp van software en andere online ondersteuning.  

 

Hoe blijft u in contact met klanten?

Heel veel contact is er vanuit mijn functie niet met klanten op dit moment. In de aankomende periode zal er weer meer contact worden gezocht met mediapartijen die ons kunnen ondersteunen voor de vakbeurs. Dit contact verloopt meestal via telefoongesprekken en e-mail.

 

Ook heb ik gemerkt dat we snel wennen aan het videobellen en dat het voor onze sales collega’s zeker een toegevoegde waarde is om gespreken op die manier te voeren. Je kunt elkaar toch even in de ogen kijken.

 

Wat betekent Vakbeurs Recycling post-corona voor u?

Vakbeurs Recycling staat bekend als het netwerkmoment voor de markt. Dit jaar zullen we daar in een aangepaste vorm invulling aan geven. Extra fijn is het dan om te zien dat we nu al 80 bedrijven hebben die aanwezig zullen zijn. Tot het zover is houden wij u op de hoogte met updates via de website. Maar persoonlijk heb ik er alle vertrouwen in dat we met elkaar ook deze editie bijzonder gaan maken.

Esther Kramer

Een projectgroep is momenteel hard bezig met de 1,5 meter beurs

Hallo! Ik ben Esther Kramer en werk nu alweer 2 jaar bij dit prachtige en gezellige bedrijf Easyfairs. Eerst heb ik de functie sales support gedaan waarbij ik alle boekingen verwerkte en sinds een half jaar zit ik in de functie Event Services Coördinator waarbij ik het aanspreekpunt ben voor de exposanten. Alle bijbestellingen zoals elektra, printwerk, meubilair, standbouw etc. komen bij mij binnen en ik zorg ervoor dat dit alles op de juiste plaats en het juiste moment wordt geleverd. Ik denk graag met de exposant mee om hun beursdeelname nog succesvoller te maken door zich te onderscheiden van de andere exposanten. Denk hierbij aan het doortrekken van de huisstijl van het bedrijf in de uitstraling op de stand door middel van luxe meubilair, exclusief printwerk en opvallende eyecathers. Tevens zijn wij tijdens de opbouw beschikbaar voor vragen.

Wat merkt u op dit moment van het coronavirus binnen het bedrijf? Werkt u vanuit huis? Ziet u kansen?

Na Sign & Print Festival , waar ik ook de Event Service Coördinator voor was, kwam de boodschap door; we kunnen niet meer naar kantoor! Dat was een vreemde gewaarwording aangezien we net klaar waren met de afbouw. In het begin hoopte ik nog dat we snel elkaar weer zouden zien maar het duurt helaas langer en ik mis het persoonlijk contact enorm, zowel met collega’s, exposanten en de leveranciers. Gelukkig blijft iedereen in het bedrijf enorm positief en steunen we elkaar door te bellen en te mailen en veel videogesprekken te voeren. Ik werk dus al thuis sinds 16 maart. Aangezien er weinig contact is met exposanten focussen wij ons nu op de voorbereiding van de najaarsbeurzen. Ons team Event Services is opgedeeld in groepen om aan de slag te gaan met projecten die we straks kunnen inzetten als het weer druk is.

 

Hoe blijft u in contact met klanten?

Een week na Sign & Print Festival had ik nog contact met klanten, maar dat was puur afronding van de beurs. Daarna is het volledig stilgevallen helaas want werd de een na de andere beurs werd verplaatst. Zodra de beurzen dichterbij komen zijn wij als afdeling weer in beeld. Dit is meestal vanaf 2/3 maanden voorafgaand aan de beurs.

 

Wat betekent Vakbeurs Recycling post-corona voor u?

Het zal enorm fijn zijn als we straks elkaar allemaal weer kunnen zien. Ik ben blij dat het nog een tijd duurt voordat we deze mooie beurs kunnen draaien want nu is er zoveel onrust in de wereld. Easyfairs heeft op dit moment een projectgroep die bezig is met de nieuwe richtlijnen voor de 1,5 meter samenleving. Hopelijk kunnen we in november alle noviteiten omtrent recycling weer bewonderen met elkaar en samen hoopvol kijken naar de toekomst.

Scroll naar top